Bez określenia, z czym mamy do czynienia (czyli atuty i słabe strony) trudno budować silne fundamenty.
Mocne strony służą do tworzenia argumentów sprzedażowych i pomagają w budowaniu przewag konkurencyjnych.
Słabe strony, jeśli ich nie zidentyfikujesz i nie zmierzysz się z nimi, będą nadal osłabiać Twój biznes. Po co Ci to

Nie wiążąc się z otoczeniem /rynkiem/klientami nie wiesz, jakich argumentów używać, by przekonać kogokolwiek do zakupu.
Zapytaj klientów, czego chcą od Twojego produktu/usługi. Jak chcą się z nim poczuć? Co im to da? Jaki ich problem rozwiąże?
To wejście w buty klientów jest kluczowym krokiem przy budowaniu komunikatów sprzedażowych.
Tym, co nie działa w strategii, jest najczęściej jej realizacja.
Cele podziel na mniejsze, określ zadania, ustal podział obowiązków, nadaj priorytety, zaplanuj w kalendarzu.